2. ZASEDÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY ROZVOJ INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PROJEKTU LEPŠÍ KLIMA PRO BOHUMÍNSKO
Tvorba místního akčního plánu rozvoje vzdělávání v území ORP Bohumín
Pracovní skupina zasedala 24. dubna 2017. Účastníci označili za nejslabší vnitřní stránky bariéry, kvalifikaci a personální zajištění, nepochopení a nezájem o inkluzia financování::
BARIÉRY
Bariérovost budov, nábytku, úpravy venkovního prostředí
KVALIFIKACE, PERSONÁLNÍ ZAJIŠTĚNÍ
Nedostatečná kvalifikace pedagogů v oblasti speciální pedagogiky, nedostatečné znalosti (speciálně pedagogických, psychopatologických), nedostačující personální zajištění-asistent pedagoga, školní psycholog, školní speciální pedagog, chybějící kvalifikovaný personál (montessori kurzy, speciální pedagogové, psychologové, asistenti), absence psychologa a speciálního pedagoga , neúplné týmy školních odborníků
NEPOCHOPENÍ A NEZÁJEM O INKLUZI
Nezájem učitelů o zavedení inkluzivního prostředí, malá informovanost o žácích s postižením a jejich potřebách při vzdělávání a hodnocení, absence inkluzivního týmu, přetížení pedagogů, nepochopení inkluze ze strany některých pedagogů, nedostatečná informovanost (jak veřejnost, tak i některých kantorů), neznalost pedagogů speciální pedagogiky, nepřipravenost pedagogů, pracovníků SPC, PPP
FINANCOVÁNÍ
Nedostupnost mimoškolních aktivit některým žákům z finančních důvodů, finanční zajištění na doučování žáků ohrožených školním neúspěchem, nekoncepční financování školních psychologů, školních speciálních pedagogů, omezená možnost finančně podporovat kantory, kteří se budou snažit přizpůsobit novým výukovým technikám
Za největší příležitost považuje pracovní skupina spolupráci:
SPOLUPRÁCE
Spolupráce, spolupráce více typů školských zařízení, sdílení a spolupráce mezi učiteli a školami, spolupráce s SPC a PPP, spolupráce s vysokými školami, spolupráce se středními školami, pravidelné setkávání pedagogů napříč školami (3xročně)-kazuistické-dobré/špatné praxe, setkávání s psychiatrem, vytvoření školního poradenského pracoviště, spolupráce s OSPOD a policií ČR, spolupráce s vysokými školami (praxe studentů), doučování pro žáky od studentů- bohumínští gymnazisté, studenti PF OU, doučování žáků-externí organizace
Typ | Název souboru | Velikost |
---|---|---|
Inkluze_2_2017 | 157kB | |
Pozvánka na druhé setkání pracovní skupiny INKLUZE | 402kB | |
Prezenční listina 24. 4. | 84kB | |
Zápis_2_inkluze 24. 4. | 404kB |